Die Hard 2 (1990)

 English HereKorte Inhoud
Als de agent John McClane weer eens voor kerst in Washington is, ziet hij iets vreemds op de luchthaven. Hij grijpt in en ontdekt dat het om zeer zware jongens gaat, al weet hij niet wat ze van plan zijn. Als de politie eenmaal doorheeft dat hij gelijk heeft is het al te laat. Terroristen hebben de luchthaven en de toestellen in de lucht in hun macht en in één van die toestellen zit John's vrouw. Hij tracht verborgen te blijven, de terroristen uit te schakelen en zeker niet makkelijk dood te gaan, net als vorig jaar.
Genre
: Actie
Land
: USA


Cast :
Bruce Willis : John McClane
Bonnie Bedelia : Holly McClane
William Atherton : Richard Thornburg

Regisseur :
Renny Harlin

Mijn mening

Vervolg op , voor mij DE actiefilm uit de jaren 80 , "Die Hard" met dit keer een luchthaven als locatie. Persoonlijk vind ik dit de minste uit de 3 delen wegens het uitblijven van de spanning en doordat de slechterik , gespeeld door William Sadler er niet zo boosaardig uitziet. Gewoon een militair op het slechte pad, die de hele operatie met militaire precisie uitvoert. Geen ruimte voor improvisaties. Een prima bijrol vond ik John Amos als Major Grant , de overloper. Ik kende hem van "Coming to America" , en was aangenaam verrast hem hier te zien als een bulldog van een militair.


Bruce Willis was weer super enthousiast als McClane , met zijn coole houding , zoiets van "je-kunt-me-wat-asshole" en zijn droge,cynische humor met geweldige one-liners tot gevolg zoals :
-Hey, Carmine, let me ask you something. What sets off the metal detectors first? The lead in your ass or the shit in your brains?
-Oh man, I can't fucking believe this. Another basement, another elevator. How can the same shit happen to the same guy twice?
- Grant: Too bad, McClane. I kind of liked you.
John McClane: I got enough friends.


Het enige minpunt aan deze film was het iets minder gevoel van spanning. Het is zo'n film waarbij je niet helemaal op het puntje van je stoel gaat zitten. Maar zonder twijfel, een waardige actie-rijke opvolger van "Die Hard" !


Het verdict 7/10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.