Jack the Giant Slayer (2013)

Genre : Avontuur/Fantasy
Land
: Duitsland/USA

Cast :

Nicholas Hoult : Jack
Eleanor Tomlinson : Isabell
Ewan McGregor : Elmont
Stanley Tucci : Roderick

Regisseur :
Bryan Singer

Korte Inhoud
Jack wordt naar de markt gezonden om hun paard te verkopen. Daar aangekomen ontmoet hij de wondermooie prinses Isabelle die hij kan redden uit de handen van een bende schurken. Hij keert terug naar huis met een handvol bonen, die door een monnik aan hem zijn gegeven en die beweerde dat de bonen heilig zijn. Dit maakt echter geen indruk op zijn nonkel, die dan de bonen ook weggooit. 's Nachts arriveert plots de prinses die op de vlucht is om een huwelijk met Roderick te vermijden. Plots beginnen de bonen immens te groeien en het huis van Jack verdwijnt samen met de prinses in de wolken. Jack begint nu aan een avontuur om de prinses te redden en om te ontdekken dat het mythologische land van de reuzen echt bestaat.
Mijn mening
Ik begrijp eigenlijk niet wat iedereen ligt te mekkeren over slecht acteerwerk, CGI die zuigt of een flinterdun verhaaltje ! Lees een sprookjesboek en je zal ook niet trillend achter dat boek zitten of het een denderend goed spitsvondig verhaaltje vinden. Maar als kleine ukkie vond ik het allemaal wel uiterst griezelig en leuk om naar te luisteren. Idem dito deze Jack the Giant Slayer. Een kind zal het allemaal spannend, fantastisch en ongelofelijk vinden. Misschien zijn het wel echte reuzen, want geef toe ze zien er toch vreselijk echt uit soms.
Ma ja, 't is geen "Lord of the Rings" (verfilming van een boek voor iets oudere jeugd en volwassenen) en het verhaal is oh zo voorspelbaar. Maar ik heb er van genoten. En als die 2 ukkies van mij iets ouder zijn, zal ik dit zeker eens uit de digitale kast halen, en gezellig onder een dekentje er samen naar kijken en verwonderd zijn over hoe sterk die reuzen wel zijn.

Voor mij had de bestorming van Cloister wat langer mogen duren en wat meer actie dan wat touwtrekken. Maar al bij al vond ik het een erg entertainende film.

Het verdict : 6 / 10
Links : IMDB , Moviemeter


 

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.