Drag Me to Hell (2009)

 English HereKorte Inhoud
Christine Brown is bankbediende maar is een beetje ongerust over het lot in haar leven. Ze aast op een baantje als Assistent Manager en is niet zo zeker over de relatie die ze op dit moment heeft. Uit vrees dat haar baas denkt dat ze veel te zwak is om haar mannetje te staan in de positie als Manager, weigert ze een lening aan een oude vrouw, Mevr. Ganush, wiens huis nu waarschijnlijk openbaar verkocht zal worden. Als wraak roept de oude vrouw een vloek over haar uit, zodat in een paar dagen zal opgeroepen worden door de hel.

Genre : Horror
Land : USA


Cast :
Alison Lohman  : Christine Brown
Justin Long : Clay Dalton
Lorna Raver : Mevr. Ganush

Regisseur :
Sam Raimi

Mijn mening


Woehaa , dit bracht me terug naar de tijd toen ik nog bij de lokale video-boer VHS cassettes ging lenen met totaal onbekende en budget horror-films. Alles van toen komt hier in terug ... het kantelend filmen bij spannende momenten (yep ook in "Evil Dead" gebruikt ! DE horror film voor mij tot in de eeuwigheid) , de vleesmaden , de opwaaiende herfstbladeren,de uitploppende ogen, het uitbraken van de dode kat, de in de mond penetrerende arm .... enz.


Sommige scenes zijn bijna slapstick : de scene in de auto waar de oude Mevr. Ganush haar vals gebit verliest en dan ligt te kwijlen op de onderkaak van Christine ... schitterend. Het uit haar kist tuimelen van de dode Mevr. Ganush zodanig dat het rottend kwijl over Christine haar gezicht loopt en haar doet kokhalzen ... meesterlijk. De vlieg die bij Christine een vreselijke neusbloeding veroorzaakt ... onweerstaanbaar. 


Ik heb het allemaal al eens gezien ... de schrikmomenten zijn tot in den treuren al eens gebruikt ... het einde was zo voorspelbaar ... Maar in deze tijd zijn echte horror/griezel (klein nuance) films maar dun gezaaid. 'T is allemaal tegenwoordig footage cam films en paranormaal gepiemel. Dan is "Drag me to Hell" een verademing en een garantie voor een avondje lekker ordinair griezelen en grinniken.


Een dijenkletser voor mij, was het moment dat Rham Jas het voorstel doet om een dier te offeren, waarop Christine verbouwereerd protesteert met de woorden : "Ik ben vegetariër ... seg" ... Hehehehehehe tijdloos.

Conclusie : Elke horror/griezel liefhebber moet deze gezien hebben. Puur uit nostalgie


Het verdict : 8 / 10
Links : IMDB , Moviemeter
  

Drag Me to Hell (2009) on IMDb

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.