Vehicle 19 (2013)

 English HereKorte Inhoud
Een onlangs voorwaardelijk vrijgelaten man krijgt per ongeluk de verkeerde auto mee bij een verhuurbedrijf. In de auto ontdekt hij belangrijk bewijsmateriaal van een rechtszaak betreffende een corruptieschandaal. Nadat hij er ingeluisd wordt door een corrupte agent moet hij een hele politiemacht zien te omzeilen in een stad die hij niet kent. 

Genre : Thriller
Land
: USA


Cast :
Paul Walker : Michael Woods
Naima McClean : Rachel Shabangu
Gys de Villiers : Detective Smith

Regisseur :
Mukunda Michael Dewil

Mijn mening


Jezus ... wat een ellendig trage en saaie film was dit. Als de film, waarmee Paul Walker zo bekend is geworden bij het grote publiek, ook zo traag was, dan heette die gewoon "The Furious".

Actie was eerder beperkt tot wat heen en weer schieten en 2 maal dezelfde achtervolgingsscène.


Er zaten ook enkele vreselijke foute, onrealistische dingen in zoals :
1. Bij mijn weten gaan voorwerpen nog altijd vooruit als een auto remt. Hoe kan Shabangu dan aan de revolver komen terwijl ze op de achterbank zit ?
2. Als duiven zo een geluid maken, wil ik nooit een vakantie in Venetië !
3. Het word echt eens tijd dat ballistische experts filmmakers eens uitleggen dat kogels nooit, en echt nooit, een ovale baan kunnen maken. Als ik achtervolgd word door personen die het op mijn leven hebben gemunt, dan zorg ik er wel voor dat ik pas schiet als ze in mijn gezichtsveld zijn.
4. Ineens kan Shabangu zo plots haar knevels losmaken !!!
5. In Zuid Afrika rijden ze blijkbaar met Dinky Toys auto's. Die stuiteren rond bij elk klein tikje en hebben de neiging redelijk snel te ontploffen.


Paul Walker is niet echt een van mijn favoriete acteurs, dus die kon het niveau ook niet omhoog krikken.
Pffffttttt .... Ben benieuwd wat "The Pawnshop Chronicles" gaat geven (staat te wachten in de wachtrij), maar ik vrees ook hier het ergste !

Wel een eervolle vermelding voor de sfeerbeelden van Johannesburg.


Het verdict : 2 / 10
Links : IMDB , Moviemeter  

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.