The dark Knight rises (2012)

 English Here
Korte Inhoud
Na acht jaren verschijnt er een nieuwe bedreiging voor Gotham City in de persoon van Bane , een gemaskerde terrorist die meedogenloze plannen heeft. Batman is genoodzaakt terug te keren en te vechten voor Gotham ... de stad die hem als een vijand beschouwd.
Genre
: Actie/Misdaad

Land : USA

Cast :
Christian Bale : Bruce Wayne
Gary Oldman : Commissioner Gordon
Tom Hardy : Bane
Anne Hathaway : Selina
Morgan Freeman : Fox
Michael Caine : Alfred
Haley Ramm : Abby Boyd

Regisseur :
Christopher Nolan

Mijn mening 

Onze gevleermuisde vriend heeft me eigenlijk nooit echt kunnen boeien. "Batman Begins" en "The Dark Knight" heb ik beide gezien. Van de eerste kan ik me nauwelijks iets herinneren, dus daar zal ik dan niet erg van onder de indruk geweest zijn. "The Dark Knight" daarentegen wel en dat zozeer door de charismatische figuur"The Joker". Een figuur zonder rancunes en met een fenomenaal geschifte uitstraling. Dat miste ik hier een beetje. Bane (Tom Hardy) was dan wel de verpersoonlijking van intense haat, en had een heel dreigende uitstraling. Maar het gevoel dat ik overhield was niet meer dan oh-ja-weeral-een-bad-guy.... Als er dan nog gegoocheld wordt met figuren als Ra's al Ghul ,die ik in de verste verte niet kon plaatsen, is bij mij sowieso de suspense weg.


In de jaren 80 is er eens op de Nederlandse TV een hele dag een Amerikaanse televisieuitzending geweest, die eindigde met de film "Klute". Toen was er ook een aflevering van Batman en Robin uit die tijd waarin ze dan nog bij elke slag of stoot van die nep-tekstballonnetjes toonden. Die 2 liepen ook nog in zo'n janetten-kostuumpje rond. Eigenlijk vond ik het toen al hilarisch. Nu ziet het kostuum van Batman er vanzelfsprekend veel gelikter uit. Maar buiten het feit dat de tekstballonnen verdwenen zijn, volgen de actiescènes nog altijd hetzelfde stramien. Iets waar ik me dan altijd over erger nl. het netjes zijn beurt afwachten tijdens een vuistgevecht. Beetje belachelijk in de aard van "Oei ja nu ben ik aan de beurt want de vorige heeft weer een kaakslag gekregen en ligt daar uitgeteld".


De actie is regelmatig om van te likkebaarden. De SFX is grotendeels top notch. En de settings van Gotham City zijn indrukwekkend. Maar de aanloop van de film vond ik redelijk traag met veel dialogen en zaken waar ik, als niet zo'n Batman ingewijde, soms geen touw aan kon vastknopen en dan maar een afwachtende houding aannam tot de actie losbarstte.


Natuurlijk mocht het vrouwelijk schoon niet ontbreken in de vorm van Catwoman (I presume) vertolkt door Anne Hathaway, die er enorm appetijtelijk uitzag in dat leren, latex pakje van haar. De scene waarin ze zich voorover buigt op de Batpod met haar derrière parmantig opgespannen, staat in mijn geheugen gegrift. Dat was op zijn eigen al een puntje waard.


Het verdict 5/10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.