The Host (2013)

 English HereKorte Inhoud
Een ras van buitenaardse wezens gaat van planeet naar planeet op zoek naar gastlichamen. Ze komen alzo naar de Aarde om menselijke lichamen over te nemen, waarna deze zijn of haar herinneringen verdwijnen. Een aantal mensen hebben dat lot kunnen ontlopen en zijn in principe een verzetsbeweging. Een buitenaardse, bekend als de Seeker, is belast met het vinden van hen. Ze slaagt erin een van hen, een meisje genaamd Melanie, te vangen en laat een van hen, die bekend staat als Wanderer , haar lichaam overnemen, in de hoop de andere uit de verzetsbeweging te vinden. Wanderer komt echter tot de verontrustende vaststelling dat Melanie haar gedachten gedeeltelijk kan afschermen om te voorkomen dat haar familie gevonden wordt.
Genre : SF/Romantiek
Land
: USA


Cast :
Saoirse Ronan : Melanie Stryder / Wanda
Diane Kruger : The Seeker
Max Irons : Jared Howe

Regisseur :
Andrew Niccol



Mijn mening
 
Misschien ligt het aan mij of aan het verrekte warme weer waardoor ik een loom gevoel had deze week, maar ik vond deze film eigenlijk helemaal niet slecht. Het idee van een buitenaardse beschaving (Yep, dat is het SF gedeelte) die door een invasie alle mensen mentaal overneemt om de aarde te verbeteren op ecologisch en sociaal gebied door een gezondere en vredevollere wereld te scheppen , vond ik eigenlijk tegelijkertijd interessant en intrigerend. Daarlangs had je dan ook nog het gegeven van de tweestrijd die er was tussen Melanie en Wanda : een mentaal steekspel als het ware.


Het acteerwerk was niet van het hoogste niveau, maar de scenery in de film was dat wel. Er zijn meerdere films die niet mijn aandacht konden behouden.Het brak ook een beetje met het oude cliche-beeld van gewelddadige moordzuchtige aliens. Dit was duidelijk als bepaalde aliens Seeker Lacy erop wijzen dat ze wel een beetje te geobsedeerd te werk gaat en zelfs overgaat tot het (per ongeluk) neerschieten van een gelijke.


Het feit dat het uiteindelijk uitdraaide op een driehoeksverhouding is een gegeven dat waarschijnlijk wel gesmaakt zou worden door puberende tienermeisjes. Het is m.a.w. een "SciFi for Chicks" zoals iemand omschreef op IMDB. Het einde was dan wel weer voorspelbaar, maar paste wonderwel bij het geheel.


Al bij al geen denderende film , maar nu ook weer niet zo een misbaksels zoals sommige kritieken laten uitschijnen. Dat het een boek van Stephanie Meyer was, wist ik niet. Beter zo, want ik vind die hele "Twilight" zooi sowieso niet te pruimen. Waarschijnlijk had ik de film dan zelfs niet eens gekeken. Vooroordelen zijn dus soms voor niks nodig


Het verdict : 5 / 10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.