No One Lives (2012)

 English Here
Korte Inhoud
Een bende van meedogenloze moordenaars ontvoeren een koppel. Alleen komen ze tot een schokkende ontdekking dat de dingen niet zijn wat ze lijken.
Genre
: Horror
Land
: USA


Cast :
Luke Evans : Driver
Adelaide Clemens : Emma
Derek Magyar : Flynn

Regisseur :
Ryuhei Kitamura

Mijn mening
 
Een aangename verrassing was deze film. Het begin was zoals zoveel andere film in dit genre. Alleen nam het een onverwachte wending na een tijdje. Wat begon als een wraakfilm waarbij een koppeltje van de weg wordt geplukt door een lid van een bende misdadigers, verandert al snel in een afvalrace voor deze nietsnutten waarbij de mannelijke helft van het koppeltje de touwtjes in handen heeft. Blijkt dat de geschifte bende een meester hebben gevonden in een nog meer geschifte seriemoordenaar. Ik heb nog geen enkele film gezien die geregisseerd werd door Kitamura, maar nu ben ik toch van plan om er een paar van hem te gaan kijken. Het was een flitsend snelle film wat me geen moment verveelde.


Het is niet echt een horror. Eerder een actierijke slaughter-movie met een aantal gore fragmenten. Alhoewel het nogal best meeviel wat het gore betreft. Het merendeel is niet echt confronterend rechtstreeks in beeld gebracht en eerder suggestief. Het script was uitstekend en dat door de twists en soms andere manier van uitwerken. Ik vond Luke Evans schitterend in zijn rol als "Driver". Alleen was hij een beetje TE perfect : hij zag er altijd netjes en verzorgd uit, was vreselijk gewiekst en slim, was verduiveld snel in het uitvoeren van een plan en het opzetten van de vallen in het terrein. Ik vond het bijvoorbeeld een beetje overdreven dat hij in een mum van tijd boobytraps en vuurwapens/bogen op strategische plaatsen in het woud had gezet. Ook nog eens getriggerd door schakelaars onder de planken op het terras. Verbazingwekkend.


Het beste en schitterend in beeld gebrachte fragment, is het moment dat hij zich uit het dode lichaam van Ethan laat glijden. Nu ... als je er dieper over nadenkt is dit ook weer een beetje overdreven. Hij heeft er een immense job aan gehad om deze laatste te slachten ... en hij zou er zeker uit geflikkerd zijn op het moment dat ze deze kolos met tweeën de bestelbus in droegen. Maar dat is weeral mierenneuken.


Het enigste wat me stoorde waren de 2 vrouwelijke bendeleden. De dochter van het hoofd en diens maîtresse, veronderstel ik. Een duo trutten die verdiende om geëlimineerd te worden. Het eindgevecht met de snoeverige Flynn was gebalanceerd in beeld gebracht en de ontknoping was verrassend. Voor eens werd het boosaardige niet met de grond gelijk gemaakt, maar gaat deze weer verder op het gelijkaardige pad. Een open einde dus en een vervolg hierop is voor mij enorm welkom. Niet baanbrekend of wereldschokkend, maar wel verrassend en een aangename avondvuller.


Het verdict 6 /10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.