+1 (2013)

 English HereKorte Inhoud
Drie schoolvrienden zijn aanwezig op de grootste party van het jaar  waar zich een mysterieus fenomeen manifesteert en er al snel totale chaos uitbreekt. Hun vriendschap wordt getest en het enigste wat hun nog rest is trachten de avond te overleven.

Genre : SF
Land : USA


Cast :
Rhys Wakefield : David
Ashley Hinshaw : Jill
Logan Miller : Teddy

Regisseur :
Dennis Iliadis



Mijn mening
 

You're all right man! Not like Teddy! He's a dick juicer!

Na een goed uur hoopte ik ook dat thuis de lichten begonnen te flikkeren en mijn alter ego zou verschijnen om de film af te zetten. Wat een uitermate vervelende en immens saaie bedoening was dit uiteindelijk. Meer dan een uur kijken naar een waarschijnlijk wel blitse houseparty met dreunende bassen en een zichzelf te pletter zuipende jeugd, waar de ene zich waarschijnlijk nog goddelijker vind dan de andere, werd voor mij na een tijdje wel een beetje te veel. Het leek wel "Groundhog Day" behalve dat de terugkeer in de tijd voor een dubbelganger zorgde. En het ook totaal nietszeggend was en helemaal niet boeiend om te volgen.


Een onschuldig stupide kus is het begin van de hele ellende. Het volgende moment is er één of andere inslag waarvan ik eerst vermoedde dat het een komeet zou kunnen zijn, maar uiteindelijk zal het wel één of ander buitenaardse levensvorm zijn zeker ! Ook zoiets waarin deze film schittert. Je hebt geen flauw idee wat er aan de hand is of wat de oorzaak is van het fenomeen. En op het uiteinde weet je nog evenveel. 


Voor je het weet zitten de hoofdrolspelers op een houseparty waar je alleen rondhossende en vreselijk irritant doende blitse tieners over elkaar ziet struikelen. David (Rhys Wakefield) is de sukkel die eigenlijk de hele party achter zijn vriendin Jill (Ashley Hinshaw) loopt te zoeken om zijn fout die hij gemaakt heeft goed te maken. En dat de hele film lang !


Ik vind trouwens dat hij er soms erg naargeestig uitziet. Op het ene moment heeft hij die verdwaasde blik, dan een blijkbaar innemende glimlach , om dan over te gaan in een gestoorde kwade blik. In "The Purge" was dit wel van toepassing als redelijk psychisch labiel personage. Als iet of wat naakt een reden is om een film hoog te waarderen, dan zal deze "+1" wel enorm gewaardeerd worden, want die Melanie is een lust voor het oog. En al zeker als haar dubbel er ook nog eens bij komt staan. De tijdsprongen naderen steeds meer de realiteit, maar het feestje gaat onbezonnen verder. Er wordt een spelletje fireball-tennis gespeeld waardoor een paar gordijnen in brand vliegen. Geen nood want de sprinkler-installatie komt te hulp. De brandende tennisbal was trouwens een akelig slechte SE.


De apotheose is het moment waarop iedereen een beetje staat te drummen met zijn alter ego in een tuinhuisje. Ik vroeg me trouwens af hoe die hele meute die eerst voor dat podium stond, samen met hun dubbelganger in dat kleine tuinhuisje konden. Dat was eventjes proppen. Vreselijk en belachelijk simpel verhaal. Goed voor tieners die de woorden kwaliteit en zinvol nog niet hoog in hun vaandel dragen.

Uiteindelijk hoop ik dat ik nooit een tijdsprong zal meemaken dat me terugbrengt naar het moment dat ik deze film begon te kijken.



Het verdict 1/10
Links : IMDB , Moviemeter


+1 (2013) on IMDb

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.