Hitman : Agent 47 (2015)

 English HereKorte Inhoud
Hitman: Agent 47 gaat over een genetisch gemodificeerde huurmoordenaar. Deze perfecte moordmachine is vernoemd naar de laatste twee cijfers van een in zijn nek getatoeëerde barcode en is het resultaat van tientallen jaren onderzoek en 46 prototypes. Dat heeft ertoe geleid dat 47 over ongekende kracht, snelheid, uithoudingsvermogen en intelligentie beschikt. Zijn nieuwste doelwit is een mega-bedrijf dat het geheime verleden van Agent 47 wil achterhalen, om zo een leger van nog betere moordenaars te creëren. Samen met een jonge vrouw, die misschien in staat is hun machtige en geheime tegenstanders te verslaan, wordt 47 geconfronteerd met zijn verbijsterende afkomst en begint hij een episch gevecht tegen zijn dodelijkste vijand.

Genre : Actie
Land : VS/Duitsland/Singapore

Cast
:

Rupert Friend : Agent 47
Zachary Quinto : John Smith
Hannah Ware : Katia

Regisseur : Aleksander Bachavid Ryan Keith


Mijn mening  

"We determine who we are by what we do."

Vroeger, toen ik nog niet zoveel verantwoordelijkheden had en tijd genoeg had in de avonden, was ik hopeloos verslaafd aan het spelen van videogames. Menig uurtjes spendeerde ik achter mijn monitor waarbij ik me doorheen allerhande levels ploeterde. Telkens benieuwd wat hierna zou volgen. En een tomeloze drang om mezelf op alle vlak te verbeteren. Tegenwoordig kan ik mezelf er niet meer toebrengen om nog urenlang verslaafd naar een scherm te turen. Enerzijds ontbreekt me de tijd en anderzijds de zin. Waar ik dan telkens wel enigszins enthousiast van wordt zijn de pogingen om zo’n videogame in een film te gieten. De schamele pogingen die er tot nu toe zijn geweest en die in mijn ogen succesvol leken, zijn alleen de “Tomb Raider” en “Resident Evil” franchise. Maar toch missen die films iets subtiel tegenover hun console-versie. Misschien komt het wel omdat je niet zelf de touwtjes in handen hebt en alles gewoon moet ondergaan. Misschien is het gewoonweg dat videogames zich niet lenen voor verfilmingen.


Wat te denken van de Hitman verfilming? Spijtig genoeg heb ik de originele film uit 2007 niet gezien. Ik heb dus ook geen idee hoe slecht of goed deze was, en wat de vergelijkingspunten zijn met deze versie van “Hitman : agent 47”. Agent 47 (Rupert Friend) is een koelbloedige, emotieloze geheimagent die een soort reïncarnatie is van Neo gemengd met John Wick en “The Equalizer”. Onverschrokken, intelligent, razendsnel en dodelijk. Op de cover staat een kale, emotieloze man in een strak, zwart pak en een rode stropdas die twee vervaarlijk uitziende pistolen vasthoudt. Een genetisch gemanipuleerde moordenaar die ontstond in de laboratoria van Dr. Pitor Litvenko (Ciaran Hinds), waar iedereen naar op zoek is voor verschillende redenen. Agent 47 is op zoek naar de achtergelaten dochter Katia (Hannah Ware) om haar te elimineren, zodanig dat de “Syndicate International “ haar niet kan gebruiken om Litvenko op te sporen. De organisatie “Syndicate International” wil namelijk het Agent-programma terug initiëren.


“Hitman : Agent 47” is niet meer dan een aaneenschakeling van actierijke scenes vol nietszeggende gewelddadige confrontaties en dommigheden, maar qua verhaallijn is het nogal zwak. Het geweld wordt overvloedig over je uitgebraakt en zorgt voor een vloedgolf van schermutselingen waarbij er gretig gebruik wordt gemaakt van de bovenmenselijke eigenschappen zoals een onderhuidse titanium bescherming. Daarbij wordt er overdadig gebruik gemaakt van slow-motion effecten. Ook niet bepaald vernieuwend. Verwacht je dus niet aan een ingewikkeld verhaal. Het is allemaal redelijk voorspelbaar en simplistisch. Ook de dialogen zijn niet bepaald intelligent of boeiend te noemen. En de personages kan je gerust steriel noemen. Maar beweren dat Rupert Friend een totaal gebrek aan emoties toont, is echter ronduit belachelijk. Dit is juist essentieel om de rol van Agent 47 op een gepaste manier te brengen, daar deze gemanipuleerde geheimagent het begrip emotie niet een beheerst.


Hitman zorgt voor plezant vertier en brengt hersenloze entertainment, maar als geheel is het allesbehalve een echte hit.

 
Het Verdict 5/10
Links : IMDB
, Moviemeter

Hitman: Agent 47 (2015) on IMDb

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.