The Expendables 2 (2012)

 English HereKorte Inhoud
Barney Ross wordt benaderd door de CIA-man Church, die hem wil inhuren om in de voormalige Sovjet-Unie iets terug te vinden wat aan boord was van een neergestort vliegtuig. De missie loopt wel in het honderd wanneer blijkt dat er ook anderen dit pakket trachten te bemachtigen.

Genre : Actie
Land
: USA


Cast :
Sylvester Stallone : Barney Ross
Jason Statham : Lee Christmas
Bruce Willis : Church

Regisseur :
Simon West

Mijn mening


Goh, je krijgt geserveerd waar deze film eigenlijk voor staat : spetterende actie, opgesmukt met vechtscenes, doordrenkt met vreselijk acteerwerk, een flinterdun verhaal en dat op een bedje van soms totaal niet grappige one-liners. Als er nog eens een "I'll be back" grapje gemaakt wordt door Arnold Schwarzenegger, hoop ik dat ze hem ter plekke neerknallen.


Dat zijn eigenlijk "The Expendables" : een samenraapsel van oude legendes die mij in de laatste 20 jaar meermaals hebben laten genieten van hun actie-films. Ze zijn de grondleggers van het actie-genre uit de jaren 80. Het idee om ze te verzamelen in 1 film was origineel, maar met deze 2de film begint het al een "ja-we-kennen-en-hebben-het-al-gezien" gevoel te geven.


Als betere acteurs haal je er Bruce Willis en Sylvester Stallone uit. De rest is op acteervlak gewoon opvulsel , maar op actie-gebied zijn ze de crème de la crème. De inbreng van Chuck Norris is schitterend en verfrissend. Zit ik nu te wachten op deel 3 ? Nope, hoeft voor mij echt niet. Maar op IMDB zie ik dat er weer ééntje in de steiger staat ... maar zonder Bruce Willis ... ouch... en als nieuwelingen Nicolas Cage, Mel Gibson (rumored) en Wesley Snipes. 


Het verdict : 5 / 10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.