Pain & Gain (2013)

 English HereKorte Inhoud
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal over Daniel Lugo, een bodybuilder uit Miami. Hij streeft de "American Dream" na en zou graag het geld willen hebben dat andere mensen hebben. Dus hij roept de hulp in van 2 andere bodybuilders Adrian Doorbal (Anthony Mackie) en de christelijke bodybuilder Paul Doyle (Dwayne Johnson) die trouwens ook een ex-gevangene is. Hun plan tot ontvoering en afpersing loopt echter vreselijk verkeerd en eindigt uiteindelijk in een moord. Detective Ed Du Bois (Ed Harris) krijgt de taak om de zaak op te lossen wanneer de politie van Miami hier niet in slaagt.

Genre
: Komedie/Actie

Land : USA

Cast :
Mark Wahlberg : Daniel Lugo
Dwayne Johnson : Paul Doyle
Anthony Mackie : Adrian Doorbal
Tony Shalhoub : Victor Kershaw
Ed Harris : Ed Dubois

Regisseur :
Michael Bay

Mijn mening


You know why habit rhymes with rabbit? Because your life goes down a rabbit hole.
(Nietszeggende quote van Lugo en indicator voor de gehele film)


Mark Wahlberg, Anthony Mackie en vooral Dwayne Johnson in een film over 3 bodybuilders die terechtkomen in een kidnappings-zaak die volledig fout afloopt. Njammie, een heerlijke actie-prent die voor afleiding kan zorgen op een zaterdagavond. Dat is wat ik me voorstelde sinds dat ook het enigste was wat ik over deze film wist. En afgaande op de affiche leek dit het ook te worden, met die 3 nogal dreigend uitziende krachtpatsers (Wahlberg dan wel in mindere mate, maar ruim gecompenseerd door Johnson).
Na een goed kwartier begon ik me nu eigenlijk af te vragen wat ik aan het kijken was, want het leek er wel op of de heren er een absurde komedie van wilde maken. Met de nadruk op "leek" want de humor vond ik nogal ver te zoeken. Flauwe absurde situaties door 3 met steroïden opgepompte leeghoofden. De ene situatie en handeling was nog debieler dan de volgende. Het enigste positieve was Tony Shalhoub die een uitstekende karikatuur van een arrogante zakenman neerzette , die zelfs toen zijn situatie er penibel en uitzichtloos uitzag , nog steeds een grote muil behield.


De rest vond ik flauw, onbegrijpelijk en totaal ongeloofwaardig. De 3 heren zouden zich beter beperken tot degelijke keiharde actiefilms en als ze het woord komedie lezen in een script deze door de papierversnipperaar jagen. Zo ongeloofwaardig als dat er morgen een film zou uitkomen waarin Pee Wee Herman een onverslaanbare actie-held zou zijn, die hele horden woeste kleerkasten van venten zou verslaan. Blijkbaar zou het een ironische satire moeten voorstellen. Maar het zal wel aan mij liggen want dat zag ik er compleet niet in. Het feit dat het op waargebeurde feiten zou berusten heeft me meer beziggehouden nl. om nu voor me zelf uit te maken of dit nu echt zo is of dit een ironische onwaarheid was.


Tegen het einde ben ik 5 minuten in slaap gesukkeld en heb het dan maar uitgekeken tot het einde. Ik had toch niks anders te doen.
Grootste pluspunt in deze melige film was dan wel : Bar Paly, Keili Lefkovitz en Vivi Pineda samen met een hele batterij mooi in het vel zittende dames in scherp uitgesneden bikini's en badpakken waardoor je meermaals getrakteerd werd op droog getrainde appetijtelijk uitziende rozige bipsen. Meer van dat en ik had zeker de hele film uit kunnen kijken.
Pluspunt en iet of wat grappig : het hele impotentie en penis-probleem van Anthony Mackie met enigszins rake one-liners hierover.
Flauwste item : de afgeschoten dikke teen van Johnson waar de hond uiteindelijk op lag te knabbelen.


Het verdict 1/10
Links : IMDB , Moviemeter

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.